تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/24 - 13:50
کد خبر: 175872

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

صلاحیت 14 رئیس دانشگاه تصویب و معرفی شد/ بورسیه‌ها در حال پیگیری است

صلاحیت 14 رئیس دانشگاه تصویب و معرفی شد/ بورسیه‌ها در حال پیگیری است

بعد از جنجال‌های عجیب و غریب در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سر انتخاب روسای دانشگاه‌ها و سر و صدایی که اختلافات برآمده از متن این جلسات به راه انداخت، بالاخره دبیر این شورا امروز اعلام کرد که فعلا تکلیف 14 دانشگاه مشخص شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که بیش از دو سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، هنوز چندیدن دانشگاه‌ بی رئیس هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از جنجال‌های عجیب و غریب در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سر انتخاب روسای دانشگاه‌ها و سر و صدایی که اختلافات برآمده از متن این جلسات به راه انداخت، بالاخره دبیر این شورا امروز اعلام کرد که فعلا تکلیف 14 دانشگاه مشخص شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری گفت: در جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها که اخیراً برگزار شد، ۱۴ رئیس دانشگاه انتخاب و معرفی شدند.

محمدرضا مخبر دزفولی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به نحوه انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: در جلسات اخیر کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها چند نفر از روسای پیشنهادی توسط وزیر علوم مطرح شدند که این افراد به تصویب کمیته رسیدند.

وی ادامه داد در جلسات اخیر این کمیته صلاحیت 14 نفر از روسای پیشنهادی دانشگاه‌ها بررسی و تصویب شد که بر این اساس از طرف وزارت علوم، دکتر اکبر حاجی زاده مقدم به سمت ریاست دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، دکتر عبدالله عطایی به سمت ریاست دانشگاه خواهران نهاوند، دکتر علیرضا عسگری به سمت ریاست دانشگاه هنر شیراز، دکتر حسین گلچینی به سمت ریاست دانشگاه گنبد کاووس، دکتر محمد اخباری به سمت ریاست دانشگاه علمی کاربردی، دکتر بهرام خوش نویسان به سمت ریاست دانشگاه صنعتی قم، دکتر عبدالرحیم قنوات به سمت ریاست دانشگاه نیشابور منصوب شدند.

وی ادامه داد: دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز چند رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی را به کمیته مذکور برای تعیین صلاحیت معرفی کرد که دکتر علیرضا امیرتیموری به عنوان رئیس واحد رشت، دکتر کیومرث نیازآذری به عنوان رئیس واحد ساری، دکتر عباس شیخ الاسلامی به عنوان رئیس واحد مشهد، دکتر حمزه صاروئی به عنوان رئیس واحد شیراز، دکتر علیرضا فیروز نیا به عنوان رئیس واحد بجنورد و دکتر علیرضا نظام آبادی به عنوان رئیس واحد اراک دانشگاه آزاد انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باقیمانده روسای وزارت علوم به تدریج به کمیته معرفی شده و تا قبل از شروع سال تحصیلی آنها نیز انتخاب خواهند شد.

مخبر دزفولی تاکید کرد: تلاش شد در جلسه‌ کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها با همدلی موجود، موضوعات بحث و بررسی شوند و صلاحیت افراد پیشنهادی بررسی شود. در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای خواهیم داشت تا روسای باقیمانده دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم که کمتر از 10 دانشگاه هستند بررسی شود و این دانشگاه‌ها نیز تا قبل از آغاز سال تحصیلی تعیین تکلیف شوند.

چند دانشگاه هنوز رئیس ندارند؟

مخبر دزفولی یادآور شد: از روسای وزارت علوم کمتر از ده نفر باقی مانده است و دانشگاه آزاد نیز طبق روال روسای واحدهای جامع را به کمیته معرفی می کند. ما امیدواریم قبل از مهرماه مواردی که از وزارت علوم باقی مانده به نتیجه برسد.

وی در ادامه با اشاره به جلسات کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: در جلسه اول و دوم این کمیته ۲۲ رئیس دانشگاه به تصویب رسید و در جلسه اخیر نیز ۱۴ رئیس دانشگاه تعیین شدند و قبلا نیز ۹۰ رئیس دانشگاه که ۴۶ رئیس آن از وزارت علوم و ۳۹ رئیس آن از وزارت بهداشت بودند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تأیید رسیده بودند.

وی در ادامه در خصوص اتمام زمان حکم یکی از اعضای کمیته مذکور و اینکه آیا با وجود ۴ نفر عضو انتخاباتی که صورت گرفته است صحیح است، گفت: اگر می خواستیم جلسات را به خاطر این مسئله با تاخیر برگزار کنیم انتخاب روسای دانشگاه ها به طول می انجامید و زمان را از دست می دادیم و اینکه رای جلسه، رای اجماعی است، لذا هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و رئیس هیات نظارت و بازرسی کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها در شهریور ماه در جلسه شورا انتخاب شده و این فرد نیز به کمیته اضافه خواهد شد.

مخبر دزفولی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موردی از روسای دانشگاه ها بوده که کمیته بر روی آن اجماع نداشته است، گفت: مواردی بود که وزیر ذیربط پذیرفته و افرادی را که معرفی کرده بودند، تغییر دادند و اگر موردی باشد که وزرای مربوطه بر روی آن فرد اصرار داشته باشند و اجماعی بر روی شخص در کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد، آن مورد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود تا در آنجا نهایی شود.

آمار سرپرستان تأیید نشده دانشگاههای علوم پزشکی

وی در ادامه در خصوص اینکه چه تعداد از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باقی مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده است، گفت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی، یکی دو مورد بیشتر باقی نمانده که هنوز تعیین تکلیف نشده که امیدواریم این موارد را نیز تا قبل از مهرماه تعیین تکلیف کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص روسای دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و از مدت زمان سرپرستی آنها بیش از یک سال گذشته است و اینکه آیا حضور این افراد در این مدت غیرقانونی نیست، گفت: بر اساس آیین‌نامه مدیریت، روسای دانشگاه‌ها تا شش ماه می‌توانند به عنوان سرپرست فعالیت کنند و بعد از آن نیز، این مدت برای یک دوره مشخص تمدید می‌شود و بیشتر از این مدت، شبهه غیرقانونی بودن را به وجود می‌آورد بنابراین یکی از دلایل شکل‌گیری کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها همین مساله بود تا روند تعیین روسای دانشگاه‌ها را سرعت بخشد و مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

وی ادامه داد: بعد از تذکر مقام معظم رهبری در این زمینه، برنامه ریزی های لازم صورت گرفت و در هفته جاری جلسات تخصصی با روسای دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی خواهیم داشت، و همچنین در اجلاس اساتید که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، با موضوع «تبیین نقشه جامع علمی کشور» شرکت خواهیم کرد. البته این مساله کافی نیست، باید جلساتی را با اقشار مختلف نخبگان برگزار کنیم تا این مساله نهادینه شود.

تشکیل ستاد راهبری مهندسی فرهنگی با ریاست رئیس جمهور

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به مهندسی فرهنگی گفت: ذیل مهندسی فرهنگی، ستادی پیش‌بینی شده و رئیس‌جمهور نیز آن را ابلاغ کرده و ما بسیار امیدوار هستیم که در مدت کوتاهی این ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور را شکل دهیم که رئیس این ستاد، رئیس‌جمهور بوده و در غیاب وی، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس این ستاد خواهد بود. دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی در این ستاد حضور خواهند داشت.

ماجرای بورسیه‌ها به کجا رسید؟

وی گفت:‌ مشکل بورسیه‌ها در کمیته تشکیل شده بررسی می‌شوند.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی همچنین در رابطه با طرح افزایش اختیارات هیأت امنای دانشگاه‌ها گفت: این موضوع در جلسات ستاد راهبری مطرح شده ولی هنوز مصوب نشده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top